آراز نیوز
خانه / منطقه / وزرای خارجه خلیج: صلح پایدار بدون مهار موشک‌ها و نیروهای نیابتی ایران ممکن نیست
منطقه

وزرای خارجه خلیج: صلح پایدار بدون مهار موشک‌ها و نیروهای نیابتی ایران ممکن نیست

وزرای خارجه خلیج: صلح پایدار بدون مهار موشک‌ها و نیروهای نیابتی ایران ممکن نیست

وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج در پایان نشست با وزیر خارجه آمریکا، تأکید کردند که دستیابی به صلحی پایدار در منطقه تنها با پرداختن به برنامه موشک‌های بالستیک، پهپادها و شبکه گروه‌های نیابتی ایران امکان‌پذیر است.

در بیانیه مشترک، طرفین همچنین بر ضرورت تضمین آزادی کامل کشتیرانی در تنگه هرمز، بدون دریافت عوارض یا اعمال محدودیت، تأکید کردند. این موضع در حالی مطرح می‌شود که نگرانی کشورهای عربی نسبت به پیامدهای توافق اولیه میان تهران و واشنگتن همچنان ادامه دارد.

به گزارش تایمز اسرائیل، وزرای خارجه شورای همکاری خلیج همچنین خواستار خلع سلاح گروه‌های مسلح غیردولتی، پیشبرد مذاکرات مستقل درباره لبنان و ادامه حمایت از ثبات در سوریه و غزه شدند.