دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، مدیران بزرگترین پیمانکاران دفاعی این کشور را به کاخ سفید فراخواند تا راهکارهای افزایش تولید موشک و مهمات بررسی شود. این فراخوان به دلیل نگرانی از کاهش شدید ذخایر تسلیحاتی آمریکا انجام شده است.
به گزارش روزنامه والاستریت ژورنال، پنتاگون از نمایندگان شرکتهای لاکهید مارتین، آرتیایکس و بوئینگ خواست در کاخ سفید گرد هم آیند و طرحی برای افزایش تولید ارائه دهند.
بر اساس این گزارش، مقامهای دولت ترامپ همچنین پیشنهاد همکاری با شرکتهای تسلیحاتی تورکیه را مطرح کردهاند که در ماههای اخیر رشد سریعی داشتهاند.
شرکتهای دولتی تسلیحاتی تورکیه ماهانه یک میلیارد دلار سلاح میفروشند و برآورد میشود فروش شرکتهای خصوصی نیز در همین حدود باشد. ارزیابیها نشان میدهد مشارکت تورکیه و آمریکا میتواند به ظرفیتی ماهانه تا ۱۰ میلیارد دلار برسد.