آراز نیوز
خانه / جهان / نفت پس از سقوط دوباره صعود کرد؛ بازار چشم‌انتظار بازگشایی کامل هرمز
جهان

نفت پس از سقوط دوباره صعود کرد؛ بازار چشم‌انتظار بازگشایی کامل هرمز

نفت پس از سقوط دوباره صعود کرد؛ بازار چشم‌انتظار بازگشایی کامل هرمز

به نقل از رویترز، بهای نفت برنت با ۰.۳۸ درصد افزایش به ۷۸.۱۵ دلار و نفت وست‌تگزاس آمریکا با ۰.۴۶ درصد رشد به ۷۴.۱۹ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت‌ها روز دوشنبه پس از صدور معافیت ۶۰ روزه آمریکا برای فروش نفت ایران و کاهش تنش‌ها در لبنان، بیش از ۳ درصد سقوط کرده بود.

با این حال، بازارها همچنان نسبت به پایداری توافق میان تهران و واشینگتن و بازگشت کامل جریان نفت از تنگه هرمز محتاط هستند. تحلیلگران می‌گویند بی‌اعتمادی عمیق میان دو طرف مانع از بازگشت سریع قیمت‌ها به سطح پیش از جنگ شده است.

بر اساس داده‌های رهگیری کشتی‌ها، دو نفتکش حامل نزدیک به دو میلیون بشکه نفت روز دوشنبه از تنگه هرمز عبور کردند؛ نشانه‌ای از افزایش تدریجی تردد در این آبراه راهبردی.

همزمان، دونالد ترامپ بار دیگر هشدار داد که در صورت پایبند نبودن جمهوری اسلامی به تعهدات خود، واشینگتن اقدامات لازم را انجام خواهد داد.