رجب طیب اردوغان، رئیسجمهور تورکیه، در تماسی تلفنی با مسعود پزشکیان، همتای ایرانی خود، رضایت آنکارا از توافق میان تهران و واشنگتن را اعلام کرد.
اردوغان گفت تورکیه برای رسیدن این روند به صلح، هر حمایتی که از دستش برآید انجام خواهد داد. او نسبت به تلاشها برای خرابکاری در مذاکرات هشدار داد و بر ضرورت هوشیاری در برابر این تحرکات تأکید کرد.
رئیسجمهور تورکیه برداشتن گامهایی برای تقویت صلح منطقهای در دوره تازه را مهم و ضروری دانست و گفت کشورش برای تحقق آن تلاش خواهد کرد. اردوغان همچنین از ادامه گامها برای گسترش همکاریهای تجاری، مالی و انرژی میان دو کشور خبر داد.
دو رهبر در این گفتوگو روابط دوجانبه تورکیه و ایران و نیز تحولات منطقهای و جهانی را بررسی کردند.